چاپ کارتن لمینتی اغلب برای انواع بسته بندی های خصوصا بسته بندی هایی که نیاز به حمل کالایی سنگین دارند بسیار به صرفه است. کارتن لمینتی را باید در زمره چاپ کارتن قرار دارد و استفاده از آن بعنوان چاپ جعبه اصلا مناسب نیست. چاپ کارتن لمینتی میتواند به وسیله چاپ افست یا چاپ لیبل و یا چاپ سیلک اسکرین و چاپ فلکسو انجام شود. چاپ جعبه لمینتی نیز میتواند در زمره جعبه ها مورد استفاده قرار گیرد. اما جعبه لمینتی با کارتن لمینتی فرق های زیادی دارند که در ادامه در مورد آن بیشتر صحبت خواهیم کرد.

انواع کارتن لمینتی کدام است و کدام را انتخاب کنیم؟

انواع کارتن لمینتی کدام است و کدام را انتخاب کنیم؟

انواع کارتن لمینتی با توجه به نوع لمینت متناسب با نیازهای بسته بندی شما وجود دارد که شامل موارد زیر است:

کارتن لمینتی براق

لمینت براق باعث می شود متن و تصاویر شما واضح تر ظاهر شوند و در عین حال کنتراست بیشتری را در رنگ ها ایجاد می کند. این باعث می شود که براقیت به دلیل جذابیت بصری آن به یک انتخاب محبوب تبدیل شود.

علاوه بر این، لمینت براق انتخاب بادوام است. نه تنها دارای ویژگی هایی برای دفع کثیفی، گرد و غبار و اثر انگشت است، بلکه به راحتی بدون آسیب رساندن به بسته بندی پاک می شود.

کارتن لمینتی مات

لمینت مات یک روکش طبیعی، ظریف و پیچیده را فراهم می کند. لمینت مات ظاهر نرم تری نسبت به لمینت براق ایجاد می کند و کنتراست کمتری را در رنگ های تیره ایجاد می کند.

روکش مات به بسته بندی شما بافتی مخملی می بخشد.

لمینیت مخملی شبیه به روکش مات استاندارد به نظر می رسد، اما عمق بیشتری را اضافه می کند و حس لامسه را جذاب می کند. احساس صاف یک تجربه لوکس برای هر کسی که بسته بندی شما را در دست دارد، ایجاد می کند.

این ماده کاملا مات یا براق نیست اما در نورهای خاصی منعکس می شود. پرداخت ممتاز بسته بندی را جذاب تر می کند، زیرا روکش صاف و طبیعی به نظر می رسد.

کارتن لمینتی ضد خش

کارتن لمینتی ضد خش

لمینت ضد خش معمولاً مات است. این لمینت دارای سطح سختی فوق العاده ای است که سطحی بسیار صاف و فوق محافظ را ارائه می دهد. این فیلم مقاومت بسیار خوبی در برابر علائم خراش ناخواسته ای که ممکن است در طول تولید، حمل و نقل و جابجایی بسته ایجاد شود، ایجاد می کند.

این لمینت بادوام برای کیت های بسته بندی و بازاریابی که مرتباً مورد استفاده قرار می گیرند مناسب است. ضد خش روی بسته ‌بندی ‌های تیره ‌تر نیز به خوبی کار می ‌کند، زیرا بسته‌ بندی ‌های تیره بیشتر از رنگ‌ های روشن ‌تر خراش نشان می ‌دهند.

انتخاب بین انواع لمینت بستگی به قطعه چاپ شده و کاربرد مورد نظر آن دارد. همه انواع، پوشش قوی و واضحی ارائه می دهند که متن و گرافیک را به طور کامل برای خواننده قابل مشاهده می کند و دوام را افزایش می دهد.

بدانید که مات نور را جذب می کند در حالی که براق آن را منعکس می کند. این تفاوت قابل توجهی در ظاهر نهایی ایجاد می کند، بنابراین مهم است که از نوعی استفاده کنید که متناسب با اهداف بسته بندی شما باشد.

لمینیت مات زمانی توصیه می شود که:

  • شما می خواهید تابش خیره کننده را منحرف کنید و خوانایی قطعه بسته بندی را در زاویه آسان تر کنید.
  • بسته بندی به طور مکرر جابجا نمی شود، زیرا لمینت های مات می توانند به راحتی با استفاده زیاد خراشیده شوند.
  • شما ظاهری مدرن و پیچیده می خواهید.
  • چاپ دارای تن رنگی ضعیف است.

لمینیت براق زمانی توصیه می شود که:

  • بسته بندی مرتباً جابجا می شود. براق بودن محافظت بیشتری نسبت به مات ایجاد می کند و در صورت نیاز تمیز کردن آن آسان تر است.
  • شما می خواهید بسته بندی تاثیر بصری قوی داشته باشد. با لمینت براق، رنگ ها از صفحه خارج می شوند.