چاپ جعبه لمینتی را می توان از زیر مجموعه های چاپ جعبه به شمار آورد. چاپ جعبه لمینتی اغلب تفاوت های زیادی با چاپ کارتن لمینتی که اغلب در زیر مجموعه چاپ کارتن شمار می آید، دارد. در ادامه در مورد تفاوت های این دو بیشتر صحبت خواهیم کرد. چاپ جعبه لمینتی میتواند به وسیله چاپ افست یا چاپ لیبل و یا چاپ سیلک اسکرین و چاپ فلکسو انجام شود. در مورد قیمت و زمان چاپ جعبه های لمینتی نیز در ادامه بیشتر صخبت خواهیم کرد.

جعبه های لمینت چیست؟

جعبه های لمینت چیست؟

جعبه های لمینت در جعبه های مقوایی و کارتنی (جعبه های تک رو بسته بندی کارتنی 3 لایه و 5 لایه) تولید و به مشتریان عرضه می شود. مشتریان می توانند هر کدام را با توجه به مشخصات کالای خود انتخاب کنند. بهتر است بدانید هر نوع چاپی که طرح ها و رنگ های زیبایی را به آن اضافه کند از طریق چاپ افست، امکان پذیر است. فرآیند چاپ افست به همراه لمینیت همانند استند تبلیغاتی محصولات شما عمل می کند.

مزایای چاپ جعبه لمینت چیست؟

مزایای چاپ جعبه لمینت چیست؟

تولید جعبه های لمینت مزایای بازاریابی و رقابتی زیادی دارد. یکی از دلایل انتخاب این نوع جعبه، امکان چاپ گرافیکی سفارشی و ماندگاری آن است. شما می توانید هر چیزی را که بخواهید چاپ کنید. به راحتی می توانید لوگوها، طراحی گرافیکی، لیبل ها، اطلاعات محصول، آمار و شناسه شبکه اجتماعی را روی بسته بندی جعبه لمینت ادغام کنید. با طراحی خاص و خلاقانه جعبه در مسیر بازاریابی و برندسازی گام های مطمئنی برمی دارید.

ماندگاری:

بسته بندی لمینت استحکام و قدرت بیشتری دارد و به جعبه کمک می کند در برابر حمل و نقل و سطوح بالایی از استفاده برای بسته بندی هایی که برای نگهداری و ذخیره محصول هستند، مقاومت کند.

حفاظت:

لمینت از بسته بندی در برابر آسیب ناشی از اثر انگشت، ریختن مایعات، لکه ها، گریس، کثیفی و غیره محافظت می کند. اگر لمینت کثیف شد، تمیز کردن آن آسان است.

جذابیت بصری و لمسی تقویت شده رنگ های جوهر پیشرفته ظاهر حرفه ای تری ایجاد می کنند. استحکام و قدرت افزوده بسته بندی لمینت شده، کیفیت بالاتری را ایجاد می کند.

خوانایی از آنجایی که لمینت کاملاً شفاف است، به چاپ آسیب نمی رساند یا خراب نمی کند و می تواند کنتراست بهتری را بین رنگ ها ایجاد کند و خوانایی بیشتری را فراهم کند.

افزایش کیفیت:

لمینت با افزایش طول عمر بسته بندی با افزایش کیفیت باعث صرفه جویی در هزینه می شود.

جعبه لمینت در کدام صنایع برای بسته بندی مناسب هستند؟

جعبه لمینت در کدام صنایع برای بسته بندی مناسب هستند؟

لمینیت برای بسته بندی در تعدادی از صنایع استفاده می شود که به موارد زیر محدود نمی شود:

  • پزشکی
  • بازاریابی
  • مراقبت شخصی
  • لوازم آرایشی
  • غذا و نوشیدنی
  • شمع
  • هدیه های هدیه
  • مطالب آموزشی
  • مواد چاپی

چرا باید جعبه خود را لمینت کنیم؟

روکش های لمینت مزایای زیادی مانند مقاومت در برابر پارگی، دوام و مقاومت در برابر آب را ارائه می دهند. همچنین کار با مواد لمینت آسان تر می شود و از ساییدگی مانند چین و چروک، لکه و آسیب خورشید جلوگیری می کند. در نهایت، لمینت به کیفیت کلی و ارائه بسته بندی می افزاید.

هزینه بسته بندی لمینت بستگی به ماده ای که فرآیند لمینت روی آن اعمال می شود، اندازه و نوع لمینت بستگی دارد. مزیت لمینت برای بسته بندی شما به راحتی ارزش افزایش اندک قیمت را دارد.

تفاوت جعبه لمینت و بدون لمینت چیست؟

لمینت یک لایه نازک از پلاستیک را روی کاغذ یا کارتن اعمال می کند تا بسته بندی چاپ شده را تقویت و محافظت کند. انواع لمینت ها شامل براق، مات، نوع مخملی و ضد خش می باشد. لمینت برای انواع اقلام چاپی استفاده می شود. هنگامی که برای بسته بندی استفاده می شود، می تواند آرم ها را ارائه دهد و تصویری واضح و جذاب از نظر بصری چاپ کند که باعث افزایش علاقه مصرف کننده به محصول می شود.

تفاوت های زیادی در تولید جعبه لمینت با غیر لمینت وجود دارد. به این ترتیب فرآیند لمینت در ادامه چاپ افست صورت می گیرد که طرح در نظر گرفته شده و چاپ افست بر روی لایه نازکی از مقوا اعمال می شود و سپس این پوستر با دستگاه های مخصوص به جعبه کارتنی چسبانده می شود.

اما جعبه‌ های بدون لمینت یا بسته ‌بندی کارتنی حاصل چاپ فلکسوگرافی بدون چسباندن پوستر هستند و مستقیماً فقط روی جعبه کارتن درج می ‌شوند.