قالب سازی جعبه و کارتن یکی از مراحل مهم چاپ جعبه و چاپ کارتن به شمار می آید. بسته بندی یکی از مهمترین موارد تولید یک محصول به شمار می رود که در مراحل اولیه آن اتفاق می افتد. از دیگر مواردی که برای تولید یک محصول به شمار می رود، استفاده از چاپ لیبل برای بسته بندی محصولات است. در آخر برای مراحل آماده سازی انواع کارتن یا جعبه و یا لیبل نیاز به قالب برای برش زنی آن وجود دارد. از قالب برای تیغ زنی انواع محصولات استفاده می کنیم. از قالب برای سوار کردن بر روی دستگاه دایکات و لترپرس و ملخی استفاده می کنیم. در ادامه بیشتر در مورد قالب سازی و چاپ و بسته بندی به روش آن صحبت خواهیم کرد.

قالب سازی چیست ؟

پروسه ساخت قالب برای تولید و یا برش محصول را قالب سازی می گویند. وقتی صحبت از قالب دایکات می شود، قالب ها را می توان به راحتی در طیف وسیعی از اندازه ها ساخت. در نوع قالب بسته بندی توجه به طرح جعبه کارتن حائز اهمیت است. جعبه های کارتنی دایکات و مقوای کاغذ کرافت انتخابی محبوب هستند که مصرف کنندگان در فرآیند تولید از آن استفاده می کنند. یک جعبه کارتن بزرگ از مواد مقوایی ساخته شده است و در طیف گسترده ای از رنگ ها عرضه می شود. در نهایت، یک جعبه کارتن تخت از مقوای کاغذ کرافت یا ترکیبی از هر دو ساخته شده است.

قالب سازی در چه مواردی کاربرد دارد؟

دایکات فرآیند تبدیل انواع مواد یا مقوا به اشکال سفارشی با کمک تجهیزات یا ماشین آلات پیچیده است. این ماشین ها اطمینان حاصل می کنند که شکل های برش داده شده را می توان بسته به نیازهای مختلف مشتری سفارشی کرد. این امر بسته بندی محصول را قادر می سازد تا در عین حال حرفه ای به نظر برسد.

قالب یک ابزار فلزی است که بخش بسیار مهمی از فرآیند دایکات است. این به کل مجموعه دستگاه کمک می کند تا اشکال و الگوهای ما را در اندازه های مختلف از یک تکه برش دهد. در حین برش مواد، مواد اضافی باقی می ماند. این به عنوان ماتریس شناخته می شود.

هر طرح یا برچسب منحصر به فرد دارای ابعاد مربوط به خود است. یک خط رنگی ضخیم در اطراف طرح کشیده شده است تا محل برش ها را به نمایش بگذارد.

دستگاه مورد استفاده قالب چیست ؟

انواع قالب کدام است ؟

قالب چگونه ساخته می شود؟

قیمت قالب سازی چقدر است ؟

چرا قالب سازی را برای ساخت جعبه انتخاب کنیم؟

اگر به دنبال راه‌ حل بسته ‌بندی هستید، جعبه ‌ها معمولاً محصولات خوبی هستند تا اطمینان حاصل کنید که اقلام به درستی تحویل داده شده یا حداقل به درستی ذخیره می ‌شوند. جعبه های مقوایی یا ایفلوت به دلایل مختلفی مفید هستند.

اولا مقوا یک محصول بسته بندی خشک است. همچنین به جلوگیری از تجمع رطوبت در بسته کمک می کند و این کاری است که پلاستیک نمی تواند انجام دهد. جعبه های مقوایی نیز انعطاف پذیری متوسطی را ارائه می دهند. جعبه می تواند تا حد کمی خم شود و تغییر شکل دهد و همچنان از محتویات آن محافظت کند. بسته ‌بندی سخت‌ تر بدون خم شدن می ‌شکند، در حالی که پلاستیک‌ های نرم‌ تر محافظت کمتری از کالا ارائه می‌ کنند. قالب سازی به جعبه ها اجازه می دهد تا شکلی منظم مانند مربع و مستطیل را حفظ کنند که به بسته بندی و ذخیره سازی کمک می کند. تولید جعبه ‌های مقوایی نیز نسبتاً ارزان است، زیرا مقوا از خمیر چوب ساخته می ‌شود که اغلب روی قالبی اعمال می ‌شود که می‌ تواند مقوا را به شکل فشرده درآورد و همچنین راه راه ایجاد کند.

اما جعبه های مقوایی تنها ساده ترین شکل این فناوری فوق العاده کارآمد هستند. روش ‌های مدرنی برای قالب‌ گیری جعبه ‌ها وجود دارد تا بتوانند عملکردهای مختلفی را انجام دهند. با برش جعبه های مقوایی، تولیدکنندگان جعبه می توانند هر تعداد سفارشی سازی را برای شکل جعبه انجام دهند، به این معنی که می توان آن ها را به روش های مختلف مهر و موم کرد، یا بازاریابی محصول را در داخل آن تکمیل کرد. دلایل مختلفی وجود دارد که چرا باید از جعبه های دایکاتور برای بسته بندی، ذخیره سازی و نیازهای بازاریابی خود استفاده کنید:

جعبه های دایکاتور می توانند اقلام داخل را تکمیل کنند. اشکال سفارشی به این معنی است که اقلام دیگر طوری ساخته نمی شوند که بتوانند با بسته بندی مطابقت داشته باشند. بسته بندی به طور خاص برای محافظت از اقلام با اشکال منحصر به فرد خود طراحی شده است.

جعبه های دایکاتور به دلیل سفارشی سازی آن ها می توانند برای تاکید بر بازاریابی محصول مورد استفاده قرار گیرند. با قرار دادن پنجره در جعبه، یا شکل های خاص در بسته بندی، می توان به برندی که می خواهد منحصر به فرد باشد، توجه کرد. این فقط با جعبه های دایکات شده، امکان پذیر است.

جعبه های دایکاتور راه های مختلفی برای آب بندی و قفل کردن بسته ارائه می دهند. مقوای دایکاتور را می توان غیر از جعبه ها استفاده کرد. مقواهای دایکات را می ‌توان به گونه ‌ای برش داد که به غرفه‌ های محل فروش و همچنین پایه‌ های نمایش بزرگ ‌تر تبدیل شوند.

جعبه های دایکات از جعبه های شکاف دار معمولی تمیزتر هستند. یکی دیگر از دلایل محبوبیت آن ها برای بازاریابی محصولات می باشد. استفاده از جعبه های دایکات بی پایان است و در بسیاری از صنایع مختلف ارزش دارند.

اطمینان حاصل کنید که محصول یا بسته شما توسط جعبه دایکات پوشانده، محافظت، حمل و نقل و تبلیغ شده است.

مزایای استفاده از قالب سازی برای جعبه های مقوایی برش خورده چیست؟

با برش قالب، شما به یک جعبه مقوایی نگاه می کنید که به روش خاصی با یک برش استحکام صنعتی بریده شده است. شما می توانید ابعاد خود را برش دهید و یک شکل صاف ایجاد کنید که می تواند برای ایجاد یک جعبه در کنار هم قرار گیرد. این کار سریع، ساده است و کار می کند.

تنها کاری که باید انجام دهید، اگر می خواهید این مسیر را طی کنید، این است که به ما بگویید دقیقا به چه شکل، ضخامت و ابعاد و البته مقدار نیاز دارید و بقیه را به ما بسپارید. شما مجموعه ‌ای از جعبه ‌های سفارشی برای کارمندان خود خواهید داشت تا در کمترین زمان ممکن با آن ها کار کنند.

جعبه های دایکاتور محبوب هستند و استفاده می شوند. زیرا آن ها حرفه ای، آسان و مقرون به صرفه هستند. آن ها روشی سریع، ایمن و آسان برای بسته بندی محصولات ارائه می دهند تا مشتریان آن ها بسته های خود را به موقع دریافت کنند.

شما نیازی به چسب، دستگاه منگنه یا نوار نخواهید داشت، زیرا با جعبه ‌های دایکات زبانه‌ ها و شکاف ‌های مخصوص به خود را دارند که به بسته ماندن جعبه برای همیشه تا زمانی که مشتری آن را باز کند، کمک می‌ کند. این باعث می شود آن ها برای ارسال به هر کجا عالی باشند.

با اینکه جعبه های دایکات از نظر شکل و سبک یکنواخت هستند، تمام جعبه های شما حرفه ای خواهند بود. یک پانچ یک شکل ایجاد می کند تا بتواند چندین جعبه یکسان بسازد و می تواند آن را به سرعت انجام دهد.

از آنجایی که برای ایجاد آن ها مجبور نیستیم از چندین ابزار مختلف استفاده کنیم، با تکیه بر یک ابزار برش برای این نوع جعبه ها، هزینه کمتری دارد.

همچنین متوجه خواهید شد که ضایعات بسیار کمتری وجود دارد، زیرا برش بسیار دقیق است، مواد زائد بسیار کمتری وجود دارد، و البته، این خبر خوبی برای کسانی است که نگران محیط زیست هستند.

مزایا: یکنواختی، سرعت، هزینه و کاهش ضایعات

به طور خلاصه، مزایای جعبه های دایکاتور به شرح زیر است:

  • یکنواختی به جعبه ها شکل و اندازه یکسانی می دهد، بنابراین همه مشتریان شما جعبه یکسانی را دریافت می کنند.
  • سرعت، زیرا ساخت جعبه ها زمان زیادی نمی برد، و زمان زیادی طول نمی کشد تا در انتهای خود کنار هم قرار گیرند.
  • مقرون به صرفه تر است، زیرا به جای استفاده از تعداد زیادی تجهیزات پیچیده، فقط یک قطعه ماشین در کار است و این بدان معناست که پس انداز به شما منتقل می شود.
  • زباله بسیار کمتری نسبت به سایر انواع بسته بندی وجود دارد و این به محیط زیست کمک می کند.

انواع دستگاه های قالب گیری کدام است؟

دو نوع اصلی از ماشین های قالب گیری وجود دارد که معمولاً برای انجام این فرآیند استفاده می شوند: ماشین های قالب گیری دستی و ماشین های قالب برش دیجیتال.

دستگاه های برش دستی قالب های خود را از طریق غلتک های تجهیزات عبور می دهند که ممکن است با کمک موتورها هدایت شوند. قالب ها به شکل دادن به طرحی که قرار است روی پارچه یا متریال درخواستی بریده شود، کمک می کند.

از طرف دیگر، ما ماشین های برش دیجیتالی داریم که از نظر فناوری پیشرفته تر هستند و بر روی نرم افزار کار می کنند. به جای قالب فلزی مانند ماشین های برش قالب دستی. از یک تیغه تیز استفاده می شود که در ماشین های برش قالب دیجیتال این کار را انجام می دهد. تیغه به بریدن شکل از مقوا کمک می کند. دستگاه های مختلفی مانند لپ تاپ، تلفن یا تبلت را می توان برای کمک به استفاده از این دستگاه برنامه ریزی کرد.

انواع اصلی فرآیندهای قالب گیری کدام است؟

طراحی

در این نوع قالب گیری، مقوا یا ماده مورد استفاده به طول خاصی کشیده می شود. این نوع برش برای محصولات دراز یا محصولاتی که دارای دور کوچک هستند، بهترین کار را دارد.

سکه گذاری

همانطور که از نام آن پیداست، با کمک فشاری که به دستگاه وارد می شود، سوراخ هایی به شکل سکه در مقوا سوراخ می شود. این طرح‌ های دایره ‌ای شکل به بسته ‌بندی کمک می ‌کند تا زیبایی خاصی به بسته ‌بندی بدهد.

بروچینگ

براچینگ شامل دندان هایی مانند نشانه هایی است که از مواد حک می شوند. متأسفانه استفاده از قالب فولادی برای این کار امکان پذیر نیست.

خالی کردن

برای انجام بلنکینگ، باید مواد مسطح برای انجام این نوع قالب گیری به دست آید. به دنبال این روش، مواد صاف تر از آنچه در ابتدا بود به نظر می رسد. دلیل این اتفاق این است که این ماده از لبه بیرونی بریده شده است.

تشکیل

شکل دهی نوعی قالب گیری است که روی یک سطح منحنی انجام می شود. این روش معمولاً برای ایجاد بسته بندی برای اجسام استوانه ای یا صرفاً برای سفارشاتی که نیاز به بسته بندی استوانه ای دارند، استفاده می شود.

انواع دیگر فرآیندهای برش قالب عبارتند از:

قالب برش تخت

این روش برش قالب شامل سیستم های بالابر و پرس های هیدرولیک برای کمک به ایجاد الگوهای روی مقوا است. این نوع برش بیشتر برای محصولات بزرگتر و پروژه های کم حجم استفاده می شود. این پرس های قالب تخت روی مواد ضخیم تری مانند الیاف و نمد بهترین عملکرد را دارند.

قالب های چرخشی و نیمه چرخشی

هر دوی این نوع قالب‌گیری از یک غلتک در ورقه‌ های مقوا انعطاف‌پ ذیر به کمک دستگاه استفاده می‌ کنند تا قالبی که به یک استوانه مغناطیسی متصل است، برش ‌هایی را روی مواد ایجاد کند و از این رو یک طرح ایجاد می‌ کند. قالب های مورد استفاده می توانند ماهیت جامد یا انعطاف پذیر داشته باشند.

دایکات روشی است که قرن هاست مورد استفاده قرار می گیرد. اگرچه اهدافی که از آن برای آن استفاده شده است گهگاهی متفاوت بوده است، تکاملی که آن را تجربه کرده است، بسیار جذاب است.