امروزه لیبل به دلیل قیمت مناسب بسیار مورد استفاده برای تبلیغات شرکت ها قرار می گیرد. یکی از این نوع لیبل ها لیبل رولی می باشد که بصورت رولی بوده که بیشتر برای صنایع و تولیدی های دارای خط تولید استفاده میشود.

ویژگی های لیبل رولی چیست؟

لیبل های پشت چسب دار در حالت کلی دو نوع است که یک نوع آن رولی و دیگری شیت یا ورقه ای می باشد.

  • چاپ رولی مقرون به صرفه می باشد.
  • برای تعداد تیراژ بالا محصولات عالی می باشد.
  • با توجه به سلیقه مشتری می توان آن را در رنگ ها و طرح های مختلف تولید کرد.
  • سرعت چاپ لیبل روی بالا می باشد تا حدی که میتوان تا 60 هزار چاپ در ساعت انجام داد. ولی این عدد در بقیه لیبل ها 10 هزار می باشد.
  • در چاپ این لیبل دستگاه می تواند بعد از چاپ رول تولید شده را بصورت خودکار تا زده که همین موضوع باعث افزایش سرعت و تمیز بودن کار می شود.
  • در چاپ این لیبل می توان پشت و روی لیبل را چاپ زد.
  • رنگ بندی آن بسیار متنوع می باشد.
  • برای هر متریالی مناسب است از جمله فلز و پلاستیک.
  • کیفیت مناسب و طرح ها و رنگ های چاپ شده روی این لیبل ها بصورت زنده و دقیق بنظر می رسد.
  • هیچ محدودیتی برای قالب و اندازه لیبل های رولی وجود ندارد.
  • لیبل های رولی را می توان با دست و ابزار ساده روی انواع سطوح چسباند.
  • لیبل روی ضایعات کمتری را بجا گذاشته و این یک ویژگی عالی می باشد.
  • لیبل رولی دقت بالاتر و سرعت بالاتری در چسبندگی روی محصولات نسبت به لیبل ورقه ای دارد.

متریال هایی که می تواند در چاپ لیبل رولی بکار روند:

کاغذ ، ترانسپارنت ، پی وی سی و متالاز.
نکات:
به نحوه چاپ لیبل نیز توجه کنید، در حالت کلی چاپ آفست ، فلکسو و هلیوگراور و… را میتوان برای چاپ این لیبل بکار برد.
برای مثال انواع اوراق گردان اداری و رسمی ، لیبل های شفافا ، لیبل با لایه زیرین فلزی ، لیبل های طرح برجسته و آلومینیومی نمونه هایی از لیبل رولی هستند.
میتوان پوشش هایی از جمله لمینت ها و جلاهای مختلف برای این لیبل استفاده کرد.
با توجه به سطح مد نظرتان چسب مورد نظر را انتخاب کنید.
در آخر می توان گفت که امروزه لیبل ها گزینه مناسبی برای تبلیغات شرکت شما هستند و می توان لیبل رولی را یک گزینه عالی، با کیفیت، مقرون به صرفه، بدون دردسر، مناسب برای کسب و کار های تازه نیز  دانست.

آیا برچسب رولی می تواند راه حلی برای نیازهای تولید و مسائل تامین کننده شما باشد؟

خرید لیبل ‌های روی برگه‌ ها یا شیت ‌فید، برای سال‌ ها استاندارد بوده است، به‌ ویژه برای مقادیر کمتری از برچسب‌ های سفارشی. اما آیا می ‌دانستید که گزینه دیگری وجود دارد که ممکن است با نیازهای تجاری شما مطابقت داشته باشد؟ چاپ لیبل رول بهترین راز صنعت است.

در حالی که لیبل های ورق و لیبل های رول دو گزینه استاندارد هستند، آن ها بسته به ترجیحات و نیازهای برچسب زدن شما مزایای منحصر به فردی را ارائه می دهند. با این حال، هنگامی که حجم چاپ شما قابل توجه است، چاپ لیبل رول باعث صرفه جویی در هزینه مواد و جوهر می شود و در نهایت هزینه هر برچسب را کاهش می دهد.

تفاوت لیبل رولی و لیبل ورق چیست و کدام یک با نیازهای برچسب گذاری منحصر به فرد شما مطابقت دارد؟

برچسب گذاری ورق

به بیان ساده، برچسب‌ های ورق بر روی یک ورق صاف چاپ می‌ شوند که امکان چاپ برچسب ‌ها را در صورت نیاز توسط ورق فراهم می ‌کند. برخی از چاپگرها می ‌توانند مقادیر کمتری لیبل ارائه دهند، که می‌ تواند گزینه مقرون ‌به‌ صرفه‌تری برای کسانی باشد که به دنبال چاپ روزانه تنها تعداد کمی از برچسب ‌ها هستند و هر بار یک ورق را چاپ می ‌کنند.

همانطور که یک تجارت رشد می کند و نیازهای برچسب گذاری آن افزایش می یابد، چاپ لیبل ورق گران تر و وقت گیرتر می شود.

اکثر کسب و کارهای کوچکتر یا آن هایی که تازه شروع به کار کرده اند، برچسب زدن برگه ها را به دلایل متعددی مفید می دانند، از جمله توانایی انجام کارهای آزمایشی، چاپ برچسب های فصلی یا با نسخه محدود، یا چاپ دسته های کوچکتر از برچسب هایی که نیاز به به روز رسانی دارند، زیرا برخی از صنایع خود را با آن مواجه می کنند.

با این حال، با رشد یک کسب ‌و کار و افزایش نیازهای برچسب‌ گذاری آن، آن ها متوجه می‌ شوند که چاپ لیبل‌ های ورق گران ‌تر و زمان ‌برتر می ‌شود، به ‌ویژه وقتی مردم متوجه می ‌شوند که هزینه هر برچسب بسیار پرهزینه ‌تر از گزینه برچسب ‌گذاری جایگزین است.

برچسب زدن رول

لیبلینگ رول برچسب هایی هستند که روی یک رول پیوسته قرار می گیرند. لیبل ‌های رول در انواع مختلفی از مواد مختلف وجود دارند، اما همانطور که در برچسب ‌گذاری ورق دیده می ‌شود، بر خلاف حالت صاف، به دور یک قرقره پیچیده می ‌شوند.

لیبل رولی یک گزینه مقرون به صرفه برای چاپ لیبل ها در داخل و چاپ بسیار سریعتر است که امکان تولید سریعتر را فراهم می کند. علاوه بر این، برچسب زدن رول امکان استفاده خودکار را می دهد که باعث افزایش کارایی و صرفه جویی در زمان می شود. اما چگونه می توان فهمید که آیا آن ها از برچسب زدن رول سود می برند؟ برچسب زدن رول برای مشاغلی که به دنبال چاپ عمده هستند ایده آل است، بنابراین آن ها معمولاً به مشاغلی که نیازهای چاپ طولانی تری دارند، خدمات بهتری ارائه می دهند.

با مشکلات و تأخیرهای زنجیره تأمین، لیبل رول ثابت شده است که محصول قابل اعتمادتر و قابل دسترس تری است که به مشتریان امکان می دهد با تولید همگام شوند و با زمان عرضه به بازار مواجه شوند.

اگر می خواهید لیبل خود را سفارشی کنید، برچسب زدن رول نیز راه حل ایده آلی است. همانطور که در بالا ذکر شد، لیبل‌ های رول در طیف گسترده ‌ای از مواد مختلف و مجموعه ‌ای از اشکال، رنگ ‌ها و روکش ‌های خاص مانند طلا، نقره یا مات هستند. بنابراین، اگر می‌ خواهید لیبل‌ های خود را سفارشی کنید و با آن ‌ها شگفت ‌انگیز شوید، در بازار لیبل ‌های رول هستید.

با مشکلات و تأخیرهای زنجیره تأمین، لیبل رولی ثابت شده است که محصول قابل اعتمادتر و قابل دسترس تری است که به مشتریان امکان می دهد با تولید همگام شوند و با زمان عرضه به بازار مواجه شوند.

سخت افزار باید در نظر گرفته شود

برچسب ‌های برگه معمولاً برای کسانی که از چاپگرهای جوهرافشان، لیزری یا استاندارد اداری خانگی استفاده می ‌کنند، مناسب ‌تر هستند. در حالی که برخی استثناها (پرس های دیجیتال) وجود دارد، آن ها بیشتر استثنا هستند تا قاعده برچسب زدن ورق.

اگر از چاپگر لیبل استفاده می کنید یا قصد استفاده از آن را دارید، به دنبال استفاده از لیبل های رول هستید. با چاپگر لیبل، لیبل ‌ها آماده چاپ هستند، بسیار سریع ‌تر چاپ می‌ شوند و همچنین می ‌توان آن ها را سریع ‌تر روی محصولات اعمال کرد. شما این امکان را دارید که برچسب‌ های خود را به‌صورت دستی اعمال کنید یا روی یک اپلیکاتور برچسب خودکار سرمایه ‌گذاری کنید.

با چاپگر لیبل، برچسب ها آماده چاپ هستند، بسیار سریعتر چاپ می شوند و می توان آن ها را سریعتر روی محصولات اعمال کرد.

چاپگر لیبل را می توان به راحتی به تولید اضافه کرد و شامل نرم افزار داخلی و با کاربری آسان است.

اگر احساس می ‌کنید که کسب ‌و کار شما می ‌تواند از سودمندی کاربرد خودکار، هزینه مقرون به صرفه‌ تر برای هر چاپ، سفارشی‌ سازی، تعداد پرینت‌ های بزرگ و سهولت به‌ روزرسانی یا تغییر داده ‌های متغیر در یک چاپ منفرد بهره‌ مند شود، برچسب ‌گذاری رول بهترین گزینه برای شماست.